http://lemur-r.blogspot.com/2011/12/blog-post.html
In the morning aboard the plane. In spite of the fact that was only fifteen passengers, flight has taken place. All have plunged aboard, and have flown by by Nanga-Parbat. Landing approach to airdrome in Skardu – courageous number from the Pakistan airlines. The Boeing is developed by the enormous hulk in narrow gorge, and promptly falls on a landing strip. But all pleasure lasts 45 minutes, unlike a way by cars that occupies two full days.
In dusty Skardu only one hotel Dawana Khasa in the winter works, and for this reason it was occupied by Russian expedition. But we have found to ourselves a barrack without light and water, and have then arrived on a visit to friends. There, certainly, it was pleasant to see Victor Kozlov juggling with the organizational moments, Lesha Bolotov and Evgeniy Vinogradskiy, Kola Totmyanin and Ilyas Tukhvatullin, and all the others … in the Afternoon Simone and I touched in a warehouse equipment, preparing for sending, however, evening has passed in warm friendly conditions.
Next day the first half of their grope has departed to Baltoro glacier, and our three has driven by the car on Karakorum hi-way.
Now on it it is more terrible, than ten years ago. When in February went after G2 with Cory a going rain and clouds closed all horrors, but now at times the frost ran on a skin. Sometimes the car, passing counter transport, nestled on a roadside, and bent over a precipice in which depth Indus bubbled.
Having taken a look in sunset beams on far Nanga over which the wind stormed, already in darkness we arrived in hotel. In a room there was a hot water. In general, in Chilas is a little bit warmer. And height in this settlement under Nanga-Parbat only 1023 meters. Top absolutely nearby, tomorrow it is necessary to pass a little by the car, but all the same, a difference which it will be necessary to pass on foot - almost 7000 meters on height.
Today we collected cargoes for a caravan. The way beginning, it always the difficult. Have packed everything on loads by 25 kgs each. Have counted up quantities of porters, 56 loads for our expedition have turned out. It is better, than earlier because it was planned about 70 malt liquors. Have deduced approximate time when we start and when we will be in Base. All develops well. I have rewound at packing of 600 meters of a rope, that we can use above; there was a pleasant warm-up with all these bales. Even was in time to capture some video and a photo.
Now I sit in a dining room where at us the supper is planned. Matteo sprays over video installation, Simone tries to add the next book … And then it will be necessary to wait midnight, to celebrate a holiday of all planet.Simone has grasped with itself a Christmas fruitcake from Italy. And me in road Olga has loaded some sweets in a gift. So it is necessary to wait for a chiming clock.
HAPPY NEW YEAR!!!
----------------------------------------------------------------------------
http://lemur-r.blogspot.com/2011/12/blog-post.html
Утром на самолет. Несмотря на то, что было всего пятнадцать пассажиров, рейс состоялся. Все погрузились на борт, и пролетели мимо Нанга-Парбат.Заход на посадку к аэродрому в Скарду – смелый номер от Пакистанских авиалиний. Боинг разворачивается громадной тушей в узком ущелье, и стремительно падает на посадочную полосу. Зато все удовольствие длится 45 минут, в отличие от пути на машинах, что занимает два полных дня.
В пыльном Скарду зимой работает только одна гостиница Dawana Khasa, и по этой причине ее оккупировала россиянская экспедиция. Но мы нашли себе барак без света и воды, а потом приехали в гости к друзьям. Там, конечно же, было приятно увидеть Виктора Козлова, жонглирующего организационными моментами, Лешку Болотова и Евгения Виноградского, Колю Тотмянина и Ильяса Тухватуллина, и всех остальных… Днем Симоне и я перебирали на складе снаряжение, готовясь к отправке, однако, вечер прошел в теплой дружественной обстановке.
На следующий день первая пловина их команды улетела на ледник Балторо, а наша тройка покатила на машине по Каракорумскому хай-вею.Нынче на нем страшнее, чем десять лет назад. Когда в феврале ехали после G2 с Кори, то шедший дождь и облака закрывали все ужасы, зато теперь порою мороз пробегал по коже. Иногда машина, пропуская встречный транспорт, прижималась к обочине, и наклонялась над пропастью, в глубине которой клокотал Инд.
Поглазев в закатных лучах на далекую Нангу, над которой бушевал ветер, уже в темноте мы прикатили в гостиницу. В комнате оказалась горячая вода. Вообще, в Чиласе немножко теплее. Да и высота в этом поселке под Нанга-Парбат всего 1023 метра. Вершина совсем рядом, завтра предстоит немного проехать на машине, но все равно, разница, которую надо будет пройти пешком – почти 7000 метров по высоте.
Сегодня мы собирали грузы для каравана. Начало пути, оно всегда сложное. Распаковали все по 25 килограммов. Подсчитали количеств носильщиков, получилось 56 грузов для нашей экспедиции. Это лучше, чем ранее, потому что планировалось около 70 портеров. Вывели примерное время, когда стартуем, и когда будем в Базе. Все складывается хорошо. Я перемотал при упаковке 600 метров веревки, что мы сможем использовать наверху; была приятная разминка со всеми этими тюками. Даже успел поснимать на видео и фото.
Теперь сижу в столовой, где у нас намечается ужин. Маттео кропит над видеомонтажом, Симоне пытается дописать очередную книгу… А затем надо будет дождаться полуночи, отметить праздник всей планеты.Симоне захватил с собой рождественский кекс из Италии. А мне в дорогу Ольга нагрузила сладостей в подарок. Так что придется ждать курантов.
С НОВЫМ ГОДОМ!
No comments:
Post a Comment
leave Your comment, please :) оставьте Ваш комментарий, пожалуйста